diumenge, 4 de setembre del 2016

Tfn 977 34 23 12
Preu orientatiu: 30€

Museu del vermut

Edifici modernista que alberga el museu i un restaurant de cuina mediterrània, tapes i llaunes. Una carta amb 30 vermuts i alguns vins interessants. Plats bons i regulars, fantàstica atenció, preus correctes. La mitjana fa un 4 estrelles Pepa Pink.
LOCAL
IDIOMES
Català
Español

Un edifici modernista en la zona céntrica de Reus abans era una fàbrica de gorres i ara alberga una colecció amb més de 5.000 articles relacionats amb el vermut. Ampolles, etiquetes, cartells, clauers... cobreixen les parets d'aquest edifici que es pot visitar gratuitament. Està dividit en diversos espais, a la planta baixa, el pati i la sala Martini; a la planta superior, les sales Izaguirre, Miró i Iris (de Muller).

El vermut de la casa és el Cori, nom de moltes reusenques per això de la Verge de la Misericòrdia, patrona de Reus, encara que la carta de vermuts supera la treintena. Per acompanyar un got de vermut res més tradicional que les llaunes de olives, escopinyes, musclos... aquí fins i tot tens una selecció de llaunes prèmium de la casa Espinaler. Per descomptat que no falten les tradicionals tapes de braves, croquetes, musclos al vapor, pernil, formatge... i per completar la carta hi ha diversos entrants i plats principals.

Vam estar fent un sopar a primers d'agost, erem un grup de 14 per sopar i vam tastar diversos plats a la sala Martini de la planta baixa. Uns molt bons i altres no tant. Això sí, l'atenció fantàstica i el cibulet practicament omnipresent. Com que no volia quedar-me amb aquesta sensació de "sí pero..." vam repetir la visita justament ahir dissabte per dinar. En aquesta ocasió 9 persones, ens van ubicar en la sala Iris de la planta alta, nosaltres sols, perquè és una sala de fins a 12 persones. L'atenció altra vegada fantàstica (aquesta cambrera rapitenca és una crack), altra vegada el cibulet als plats, altra vegada uns plats sí i altres pse. Com l'oli d'Antara, delicios en una ampolla per estrenar a la primera visita, i una ampolla amb el tap trencat i que rajava oli a raig a la segona (i que no tenia el mateix gust).
Braves del museu, amb molt bona salsa i fregides molt bé. Un plat que ens va agradar molt. Piquen poquet i el pebrot li dóna un puntet.
Pop a la gallega. Deliciós. Un llit de patata aixafada amb un pop tendre, bon oli i pebre vermell. I cibulet.
Daus de bacallà en tempura, amb una salseta de vermut i soja que estaven de llepar-se els dits. Que bons!!! Tot un encert de plat. Ah, i amb cibulet.
A la segona visita vam tastar el musclos amb romescada (i cibulet), la salsa molt bona, però els musclos estaven com molt fets, com recuits... també unes croquetes de carn d'olla delicioses i unes altres de botifarra i poma amb les que vam gaudir força. Aquestes cauran a la propera visita. I vam repetir de braves, que la presentació era un pèl diferent però molt bones altra vegada.
Com plats principals va haver-hi de tot. Començant per un tàrtar de tonyina que no vaig tastar però que deien que molt bo. Amb les seves torradetes, maduixa i un polsim de cibulet.
Un plat d'ous estrellats amb botifarra negra, pinyons i foie i un altre plat d'ous estrellats amb pernil Joselito. D'aquests es van tornar a demanar a la segona visita. Per descomptat, amb cibulet ambdós.

També es va repetir del melós de vedella. No l'havia fet foto a la primera visita però a la segona va ser el meu plat. La vedella bé, ara la crema de patata enganxada al plat, com escalfat amb... Portava xips de remolatxa i cibulet.
Al sopar del primer dia vaig demanar l'estofat de cua de bou, que va arribar massa atemperada. M'agrada el menjar calent però no vaig dir res, en una taula de 14 persones i no volia trencar l'harmonia del sopar. Les verdures no estaven pasades pel xino, o triturades, un plat lluny de l'estil corobès que esperava. La culpa és meva per pensar en cues cordobeses. Però el plat tenia cibulet!!!
El filet de vedella es pot demanar amb o sense foie, la primera visita el van tastar sense i la segona amb. Aquí em van deixar fer un mos i la carn és de primera. Un plat a tenir en compte en la carta.
Del peixos, el bacallà al pil pil és un plat que està molt bo. Encara que no porta gaire acompanyament: patata i cibulet.
Altres plats que es van demanar amb bon resultat i aceptació per part de la taula va ser l'hamburguesa de Black Angus i l'amanida de formatge de cabra. I com que anavem amb un nen, el menú infantil de tires de pollastre arrebossat i patates fregides no falla. Però no hi ha fotos.
A la primera visita vam beure vi i no vam demanar postres. El compte va sortir per uns 27€. A la segona visita vam beure només vermuts i vam acabar amb postres, ens va sortir per uns 30€.
Per postres vam tastar el coulant de xocolata, el iogurt amb coulis de mango i terra i  el gelat de vermut blanc entre altres.
El lloc és fantàstic per fer un vermut amb llaunes, una visita a les sales, veure la colecció d'articles relacionats amb el vermut, tastar un vermut català, italià, britànic... Per fer tapes està genial i per escollir plats per dinar o sopar els entrants estan molt be però alguns principals haurien de millorar una mica.
Haurem de tornar perquè alguns entrans que no hem tastat feien molt bona pinta.
A la seva web diuen que el vermut es serveix sense gel però com que estem a l'estiu i fa molta calor, l'hi posen. Al que són fidels és a les dues olives. Quina alegria dues olivetes al vermut!!!

Aquesta ressenya també la trobareu al bloc del Ricard Sampere, al mapa de la dreta, fent clic aquí: Restaurants sud de Catalunya

1. Aprofito per dir-te que com que ja has posat que el trobarien també al meu bloc, per posar-lo allà. Vull dir que ara tenim la llista conjunta del sud, actualitzada.

Per cert, veure el tiquet de 380€ espanta... però quan divideixes pels comensals està prou bé.

Salut!!

1. La llista té ja un grapat de bons llocs per visitar per Tarragona, per l'Ebre, per Terra Alta... Moltes gràcies!!!!

M'agradat molt el Museu del vermut (treient un parell o tres plats), clar que jo sóc pro-vermut total. :-)

2. Encara sort que a les postres no posaven cibulet... :-)

Se'm va pasar aquest post i la veritat és que els plats de tipus tapes, semblen força bons. Llàstima el que dius dels principals. Però tot sigui per anar a visitar aquest museu i gaudir dels vermuts.

Salutacions!!

1. Crec que entra gent nova a la cuina, pot ser canvien una mica. Si bé és veritat que alguns plats són millorables (que alguns dirien: "necesitan una vuelta") sóc tan vermutera que ho perdono una mica. :-)
      El proper cap de setmana 16-17 setembre, fira del vermut!!!! Anima't a venir amb el Ricard :-)