diumenge, 30 d’agost del 2015

NA MINDONA, CUINA MALLORQUINA AL RAVAL

Establiment: Na Mindona
08001 Barcelona
Carrer de la Riereta, 8
Tfn 934 42 21 22
Preu orientatiu: 24€

Na Mindona

Cuina mallorquina per a tastar en tapa o ració. Es parla la llengua de signes. Preus raonables. Molt bona atenció. Són 4 estrelles Pepa Pink.


LOCAL
Accés:
Fàcil
Llengua_de_signes
Aparcament:
Difícil
Espai:
Petit (30 p)
Distribució:
Ampla
Il·luminació:
Bona
Mobiliari:
Cadires
Còmode
Neteja_serveis:
No hi vaig anar
Assecador_mans:
-
Canviador:
-
Extres:
-
PERSONAL
CARTA
Vestuari:
Correcte
Amabilitat:
Eficàcia:
Presentació:
Senzilla,_curta
Vins i caves:
De la Terra

IDIOMES
Català
Español

Tenia ganes de tastar la cuina del Dionís i la Xisca però obren només a la nit, per dinar ha de ser amb reserva i per a grups. El local, situat al Raval, és petit, sense luxes. De vegades organitzen música en directe i les parets estan disponibles per nous artistes que exposen les seves creacions. A més a més, la Xisca sap llengua de signes així que el podem considerar un lloc sense barreres. Al cartell de l'entrada es pot veure el nom en llengua de signes.
La carta no es gaire extensa però inclou els principals plats de Ses Illes i nosaltres que teniem ganes de tastar diverses cosetes vam optar per fer tapes i una ampolla de vi de Mallorca (Vi de la Terra), Mortitx negre del 2013.


Una ració de sobrassada amb mel. Es serveix tèbia i la combinació és deliciosa, no es passa de dolç pel meu gust. El pa, important per aquesta cuina, estava a l'alçada, d'aquests de molla consistent, molt bo.
Tapa de frit mallorquí. Es tracta d'un plat de pulmó, fetge, sang, ceba, pebrot, albergínia, patata i diverses herbes, principalment fonoll. Estava fet de feia poca estona i aquest plat millora si es deixa reposar i, tot i que segons el Santi tenia un excés de patates, el va trobar bo!
Una ració d'espinagada de llom. Hi ha la tradicional de sa Pobla què és amb anguila. Aquesta de llom estava exquisida, amb molta ceba i una massa gens oliosa. Per a repetir!!!
Una tapa de tumbet amb llom. Si ets vegetarià pots escollir l'opció sense llom, només amb verdures. El sofregit de tomàquet era boníssim, i amb el pa aquest, espectacular. Plat obligat a demanar.
I com que volíem menjar alguna cosa més i vam tenir la mala sort que no quedava camaiot vam anar cap a la llengua amb tàperes. Una carn tendra amb una salsa amb ceba, pastanaga... Vam deixar el plat net. És que aquest pa té un perill!!!!
No podíem marxar sense tastar la greixonera de brossat i el gelat "d'amela" (que jo no vaig entendre i el Santi em va dir que era ametlla). La greixonera te la serveixen amb melmelada i alguna cosa més que ens van oferir, però nosaltres la vam voler sense res. Bona textura i sense excés de dolç. El gelat té un sabor que em recordà a l'orxata de ametlla. Bons postres també.
El compte va sortir per uns 23€ per cap, amb una ampolla de vi i el pa aquest que està tant bo!!! Es difícil aparcar per allà, a prop hi ha aparcaments privats i la Ronda Sant Pau. Si no pots, o vols, anar a Ses Illes ja saps on tastar bona cuina mallorquina.

6 comentaris:

  1. Per fi varem poder-hi anar!! Tenia moltes ganes d'anar-hi perque soc un gran "fan" de la cuina mallorquina tradicional i ja ho haviem provat un parell de vegades sense èxit.
    Santi

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això de que no obrin al migdia és bastant condicionant, però mira, finalment vam trobar la nit per poder anar-hi i em va agradar.

      Petonets!

      Elimina
  2. Recordo que el dia que vam coincidir, havíeu estat el dia abans a aquest lloc, que em vàreu comentar en positiu...

    Es dels que a la que tingui oportunitat, m'hi deixo caure.... I quan dis oportunitat, em refereixo a trobar la companyia adequada, doncs molta gent els costa de sortir de les menges habituals i/o les pijades creatives.... i això del frit, de tot el meu entorn, tret del Jordi i la Marta, la resta no en menja...

    Salut!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que el Jordi s'apunta que un post seu que vaig veure que de sobrassades en sap. Confesso que jo tampoc sóc gaire de frit...

      Salut!

      Elimina
  3. M'has fet emocionar... M'encanta la cuina mallorquina i en especial el frit i el frit de matança, sense oblidar els imprescindibles tombet i la coca de trempó.

    L'anoto, tot i que ja en faig de tant en tant d'aquests plats a casa.

    Salutacions!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si ets un fan has d'anar a fer la teva valoració però t'aviso que el frit no és d'aquells que porten gaire sang, fetge... hi ha molta patata i poc oli, suposo que s'han adaptat una mica a la boca dels barceloninos. Ara el tumbet estava espectacular.
      Només obren dijous al migdia, la resta són sopars.

      Salut!

      Elimina