diumenge, 9 de novembre del 2014

SUSHIYA, MENJAR JAPONÈS AL GÒTIC DE BARCELONA

Establiment: Sushiya
08002 Barcelona
Carrer d'en Quintana, 47
Tfn 934 12 7249
Preu orientatiu: 12€
(no s'admeten targetes)

Sushiya

Cuina japonesa casolana a preus fantàstics. Sempre trobaràs menjar acabat de fer, ràpid i bo. Una bona opció de "japo" al Gòtic. Tenen 4 estrelles Pepa Pink.


LOCAL
Accés:
Fàcil
Aparcament:
Carrer_vianants
Espai:
Petit
Distribució:
Estreta
Il·luminació:
Bona
Mobiliari:
Còmode
Cadires
Bancs
Neteja_serveis:
Bona
Assecador_mans:
Aire automàtic
Canviador:
No
Extres:
No
PERSONAL
CARTA
Vestuari:
Uniforme
Amabilitat:
Eficàcia:
Presentació:
Plastificada amb fotos
Vins:
De la Terra
D'altres terres
IDIOMES
Anglès
Espanyol
Japonès



Quan la meva filla em parlava del "japo" al que anava amb els seus amics tenia els meus dubtes. "Com pot ser que dineu per 10 o 12€???" li preguntava, i al final vaig anar amb ella un dia, perquè tant en parlava... D'allò ja fa al menys tres anys i quan puc m'escapo a fer un dragon roll (d'anguila, cranc i alvocat) o un rainbow roll (tonyina, escamarlà, anguila, cranc, gamba i alvocat) o un dels "combos" que ofereixen.
Porten des de més de deu anys obrint la cuina a les 13 i sense interrupció fins tres quarts de doce de la nit, els divendres i dissabtes allarguen fins dos quarts d'una; i sempre està ple.
És veritat que el local és petit, que com no vagis d'hora hauràs de fer cua a la porta, que el lavabo és únic i has de sortir al pati i pujar unes escales, que a l'estiu fa una mica de calor allà dins... malgrat tot l'anterior el menjar és bo, barat i ràpid, així que és collonut per un sopar abans d'entrar al teatre, o un dinar entre compres o una parada visitant Barcelona.
Los combos són una opció econòmica: com entrant tens una sopa misho, i al'estiu pots escollir entre la sopa i gaspatxo.

De segon entrant pots escollir entre l'amanida o el udon, tallarines en un brou amb una mica de tofu i que estan molt bons. 

El tercer plat, el principal, és el que marca el preu del combo. Si agafes teriyakidon o karaaguedon (pollastre), yakisoba (fideus), tendon (llagostí), el preu és més baix.
Un altre molt bo és el que està fet de porc, katsudon, i també és una opció barata. Ès el preferit de la meva filla i l'agrada afegir un plat petit de sushi i edamame, que són monjetes de soja bullides amb sal i que menja amb salsa de soja.
Si optes per optes per  yakinikudon (ternera), salmondon (salmó) o els diferents  plats de sushi, el preu ronda els 10€.
Tenen plats que pots convertir en combo, com salmondon, nou a la carta i que vam tastar dissabte. Molt bo!!!
I d'altres que no pots combinar, però que són prou abundants com per poder menjar com plat únic, com el niku udon, uns tallarines amb vedella i tofu fregit que em va agradar força.


Com postres típics tenen el dorayaki, dos discos d'una mena de pa de pessic que va farcit de pasta de mongetes negres dolces. Als amics que posen cares rares pots dir-li que és que xocolata i així el testaran sense manies.
a
Ah, m'oblidava dels takayakys, unes boletes de pop que diu la meva filla que no puc deixar de recomanar. De fet el bloc avui l'hauria d'haver escrit ella, que és clienta habitual del Sushiya.

Hi ha un altre Sushiya, el Sushiya 2, però no hi hem anat mai. Ens agrada aquest. Moltes gràcies Elbereth per portar-me al Sushiya!!!!

6 comentaris:

  1. Curiosos aquests llocs i com aconsegueixen rendibilitat pel restaurant..

    El carrer Quintana em porta molt bons records de fa anys de quan hi havia el Quatre Barres (davant de Can Culleretes), Llavors el Quatre Barres el portava el Josep Lladonsa, que després ha escrit llibres de cuina catalana ben coneguts. La seva dona cuidava la sala i mantenia un ferotge control d'entrada a la cua que es feia cada dia pel primer torn....Era un control sense pietat, per qualsevol retard o si faltava un dels components d ela taula...

    Però per mi era un lloc de referència... i vaig anar a fer el sopar celebració de final de carrera.... En aquelles celebracions, feiem 1er, 2on, 3er i postres...!!. I els plats eren potents i abundants...:)

    Salutacions!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest restaurant, amb la rotació que té i la rapidesa del servei té la rendibilitat garantida. Arròs, pollastre, porc... no deuen tenir un cost alt i el sushi, està bé però no és el del Koy Shunka, per descomptat.

      Ja veig que el post t'ha fet rememorar temps de joventut, :-)

      Salut!

      Elimina
  2. Per ser un restaurant japonès, sembla que té un preu molt competitiu (almenys amb els combos). No el conec, però l'anoto per passar-li a la meva filla que els diumenges està per la zona i sempre em pregunta llocs econòmics per dinar.

    I això de les boletes de pop, s'ha de tastar!

    Salutacions!

    ResponElimina
  3. La teva filla t'ho agrairà, i si ets tu qui li subvenciona, també t'anirà bé :-) Ja em diràs si l'agrada.

    Al ser barat i ràpid, per a mi és bona opció si vaig al teatre, així no es dispara gaire la sortida nocturna, que després del teatre venen les copes i ja és un no parar!!!!

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Pepa!

      Ahir va anar la meva filla amb una amiga i em va dir que els hi va encantar i que van dinar per 18 € les dues. Ja veus que això dels blogs de confiança, sempre funciona... :-)

      Gràcies per la recomanació.

      Salutacions!!

      Elimina
    2. hehehe, que bé. M'alegro molt que els hi hagi encantat el dinar.

      Salut!

      Elimina